Shipping policy

Vid leverans och frakt. Leveransdagen är den dag då du som kund får din beställda vara levererad. Risker för produkten övergår till kunden vid mottagande av produkten. I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift samt hanteringsavgift på totalt 250 kronor. Om en produkt/försändelse skadats i transporten ska detta reklameras direkt till transportbolaget/chauffören vid leverans. Granska alltid din leverans innan du tar emot den och signerar. Ta ej emot skadade paket.

OBS! Leveranser till Postnummer långt norrut (Postnummer som börjar på 69... och uppåt) kan dröja en arbetsdag extra. Även leveranser till avlägsna platser (dit leveranser ej går dagligen kan dröja en extra arbetsdag. Exempelvis Göteborgs eller Stockholms Skärgård eller mindre byar i Sveriges inland samt Gotland.

Transportskada. Om en vara skadas eller kommer bort under transporten från KLC Design ska transportbolaget ses som ansvarigt och en reklamation lämnas in till transportören. Om en vara skadas eller kommer bort om kund på eget initiativ återsänder den ska kund som är avsändare ses ansvarig för godset. KLC Design rekommenderar därför att alla försändelser packas noga i originalförpackning eller likvärdigt emballage. Returförsändelser bör skickas som spårbar sändning.

Om du som kund upptäcker att en försändelse är synligt transportskadad bör detta reklameras omdelbart till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig snarast möjligt till kundservice@klcdesign.se Returer skickas till KLC Design AB via post:

KLC Design AB
c/o P.Jakobsson
Lugnets Allé 36
S-120 66 Stockholm

Du som konsument/köpare betalar eventuella returkostnader i de fall du som konsument utnyttjar eventuell ångerrätt.

KLC Design AB betalar eventuella returkostnader för retur av reklamerad produkt när reklamation har godkänts.